Vårferie fra 3. mai til 13. mai.

Da har vi hatt en fin vår ferie med stort sett sol hver dag. På denne turen hadde vi med vårt eldste barnebarn.

Torsdag 3: Startet vi i to tiden og målet var å komme så nærmest mulig Gardemoen, da vi hadde time på verksted fredags morgen. Vi valgte å kjøre over Hemsedal, når vi nærmet oss Hemsedal bestilte vi pizza Peppes som sto ferdig når vi kom fram, og etter et lite stopp der gikk turen videre til Sløvika Camping som ligger litt nord for Hønefoss. En fin camping som vi kan anbefale.

Et stopp i Flå.

Har god plass i bilen når vi kjører.

Spill hører med på tur.

Ett glimt fra Sløvika Camping

Fredag 4: Turen gikk til Oslo Caravan der ble vindu i førerdør skiftet, betjeningen var hyggelig og servisen var god. Vi kjørte videre til Sverige, et stopp på Norby kjøpesenter for litt «Harry» handling hører med. Vi overnattet på Strømstad Camping, det er en camping vi har overnattet på mange ganger før.

Sparierbs til middag, nam,nam

Et glimt fra Strømstad Camping.

Lørdag 5: Ullared var hovedmålet for denne dagen, barnebarnet gledet seg veldig til dette. Vi var ikke lenge der men litt fikk vi handlet og en 20 minutters kassakø fikk vi også. Vi kjørte så ut til Varberg, der bodde vi på Apelviken Camping, her har vi bodd før. En fin camping med gode plasser til bobil. Vi syklet en tur langs sjøen inn til Varberg sentrum. Inne i sentrum oppdager vi en ny bobilparkering på havnen med ca. 15 plasser, like ved borgen.

Ullarede

Grillet middag på Appelviken Camping

Et glimt fra Varberg.

Søndag 6: Vi kjører til København og der bodde vi på Absalon Camping  som ligger i utkanten av København. Vi hadde en rolig ettermiddag med vaffelsteking og sykling i nærområdet.

Vaffler høre med i fin været

Koser seg på sykel

Kveldskos.

Mandag 7: Vi tok toget inn til København, der ruslet vi igjennom gågaten til Nyhavn for å spise lunch. Det ble også en is til dessert. På vei tilbake tok vi turen innom Tivoliet. Barnebarnet koste seg masse og fikk kjøre berg og dal bane.

Egg og bacon til frokost

Et glimt av en dag i København

Tirsdag 8: Turen gikk nå til grensen ved Tyskland, vi var innom Scandinavian park og Otto Duborg https://forudbestilling.scandinavian-park.com/  for litt mere «Harry» handling. Vi kjørte så til Frigård Camping i Danmark , ca 10 minutter fra grensen.

Bobil lunch

Onsdag 9: Aarhus står i dag på programmet vi og vi tenkte å bo på Blommehaven camping . Vi ble der møtt av en sur eldre mann som sa det ikke var plass til så store biler, han hadde bare plasser til biler som var opp til 6 m. lang. Vi bestemte oss da for å kjøre til Randers city camping . Det var en liten men koselig camping, vi fikk en plass som hadde en fin utsikt over en stor slette. Om kvelden spilte vi minigolf.

Deilig frokost

Fikk klappe bambi

Lunch

Mini golf hører med til ferie

Hestesko kasting er gøy

Torsdag 10: Vi startet dagen med en tur i Randers regnskog - en park med mange forskjellige dyr og innsekter. Vi skjørte så til Aalborg og bodde på Aalborg camping. Vi syklet en tur inn til sentrum, barnebarnet tok seg en dukkert, det var 16 grader i vannet. Denne ettermiddagen fikk vi litt regn og bestemte oss da for å spise på Jensen Bøfhus  . Her hadde vi en herlig middag og godt fornøyd tok vi bussen tilbake til campingplassen.

Et glimt fra Randers regnskog

Er klar for et bad

Middag på Jensens Bøfhus

Fredag 11: Vi tilbrakte formiddagen i Aalborg sentrum, barnebarnet fikk shoppe litt. Barnebarnet og jeg tok oss en dukkert, det var en kald opplevelse (16 grader i sjøen og 16 grader på land). Etter middag syklet vi en tur, barnebarnet var da guide og vi ente opp på pannekake huset der vi måtte kjøpe is.

Lørdag 12: Vi setter kurs mot Hirtshals og skal derifra ta båten hjem til Bergen, men først må vi en tur innom Aalborg storsenter for litt handling. Vi kjørte om Frederikshavn siden vi hadde god tid, båten skulle ikke gå før kl. 20.00. Vi laget oss Natchos i bilen når vi kom på kaien.

Vi var alle ening om at vi har hatt enn fin tur, fint vær og mange fine opplevelser.